Strupi

Experiment

25.02.2011 16:44

 - speciální metoda založená na vytvoření situace s určitelnými měřitelnými parametry

- nejčastěji se využívá ke studiu příčinných vztahů mezi proměnnými

- v oblasti marketingového výzkumu např. experimentální prodej spojený s propagační akcí, při němž jsou zkoumány rozdíly v účinku různých propagačních nástrojů, testování výrobku, názvů, ochranných značek, obalů apod.

 

podle místa realizace

- laboratorní (v umělém prostředí)

- terénní

 

z časového hlediska

- pretest (experimenty předcházející; zjišťování účinnosti propagačních prostředků před jejich nasazením, použitím)

- posttest (experimenty následné; rekonstrukce zkoumaného jevu)

 

podle metod zjišťování informací

- dotazovací

- pozorovací

 

Experiment se nejčastěji používá pro zkoumání příčin chování zákazníků.

 

Výhody

- umožňuje průběh v přesně stanovených podmínkách (čas i místo)

- umožňuje důkladnou přípravu a kontrolu

- nejlépe poskytuje údaje o chování

 

Nevýhody

- omezenost rozsahu zkoumaných jevů a vybraných cílů

- obtíže při aplikaci výsledků

 

 

 

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.