Strupi

Komunikace

25.02.2011 13:17

- přenos informací od odesílatele k příjemci, za předpokladu, že příjemce informaci porozuměl

význam této komunikace: pomocí komunikace je možno dosáhnout změny

 

Proces komunikace

- na úvod musí být odesílatel

- musí tady být kanály pro přenos (slovní, písemná, telefonická, emailová)

- musí být příjemce (přijímá tyto informace)

- musí být zpětná vazba (uskuteční se změna)

- a tzv. situační a organizační faktory v komunikaci

- informační šum (informace se změní a příjemce je nepochopí)

 

Komunikace v organizaci

- manager musí vědět (mít informace)

- tok informací (shora dolů, zdola nahoru a napříč)

- preference písemné komunikace (dobré vztahy na pracovišti, důležité informace podávat písemně)

- ústní komunikace

- mimoverbální komunikace (mimika)

 

Překážky a poruchy v komunikaci

a) špatné vyjádření sdělení (někdo neumí říct,  co chce říct)                

b) problémy může přivodit mezinárodní prostředí (cizojazyčnost)       

c) ztráty při přenosu

d) špatné naslouchání a unáhlené hodnocení

e) překážky neosobní komunikace (jednou za čas je třeba se s těmi lidmi vidět)

f) nedůvěra, hrozby, obavy

g) nedostatečná doba na přípravu změny (zpracuj úkol 1,2,3 najednou a chci je do 12:00)

h) přemíra informací (hodí mi 4 knihy a za půl hodiny  chce mít potřebné informace) 

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.