Strupi

Výrobek

25.02.2011 16:23

 Odlišování a umístění tržní nabídky

 Co  tvoří cenu výrobku

 Celková spotřební hodnota = (tržní hodnota) 

 sleva  z přidané hodnoty

 

Výrobní náklady, celková přidaná hodnota  

Hodnota – představuje užitek pro zákazníka

Cena – je finanční vyjádření hodnoty výrobku

Celková přidaná hodnota – záleží na tom, kolik přídané hodnoty si ponechá firma a kolik daruje zákazníkovi

 

Odlišení výrobku – v čem se odlišuje a jak

1. Vlastnosti 

2. Provedení – luxus, bezpečnost

3. Přizpůsobení – software, hardware, aby to fungovalo vždy a ve všem

4. Trvanlivost – ať to vydrží co nejdéle

5. Spolehlivost – auto, spotřeba oleje – výměn

6. Opravitelnost – dobrá dostupnost náhradních dílů

7. Styl

 

Odlišení služeb

1. dodání výrobku – koupě koberce, dovoz zdarma                        4. poradenské služby

2. instalace – nainstalování elektroniky                                          5. opravy

3. zákaznická instruktáž – manuál                                                  6. další služby – záruka

 

Odlišení personálu

1. kvalifikace – maturita směr elektro musí vědět víc

2. zdvořilost – umět se chovat k zákazníkovi

3. důvěryhodnost – na určitá místa patří lidé určitého typu

4. vnímavost – vnímání potřeb (obchodník musí odhadnout co zákazník potřebuje)

5. komunikativnost – jakým způsobem komunikují se zákazníkem

 

Odlišné image

1. symboly                      4. atmosféra firmy

2. barva                          5. psaná audiovizuální média

 

Vývoj nových výrobků

1. akvizice – koupě jiné firmy nebo licence nebo patentu (u velkých firem – kupují ty malé)

2. vývoj – vlastní nebo zadaný (sami máme vývojové středisko nebo firma to zadá např. VŠ)   

 

Riziko nových výrobků

Spotřebitelské trhy = 40% riziko, Průmyslové trhy = 20% riziko, Služby = 18% riziko

 

Tvorba nápadů (odkud bereme zdroje, nápady)

1) potřeby a přání zákazníků

2) zaměstnanci – jak ten výrobek předělat

3) konkurence – vznikají různé napodobeniny

4) prodejci – mezičlánek mezi výrobcem a zákazníkem

5) management vedení firmy – kupují výrobky jiných a pak je rozebírají


Zpracování nápadů

Velké množství nápadů musíme zredukovat. Musíme si dát pozor, můžeme udělat 2 chyby:

1) opomenutí – mám 100 nápadů, 90 z nich vyloučím -může být v něm ten dobrý nápad

2) chyba – vyberu špatný nápad a vyvíjím ho dál

 
Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.